Przeprowadzka w biurze. Metody postępowania

Przeprowadzka to nie łatwe zadanie. Każdy z nas w pewnym etapie życia jej doświadczył bądź doświadczy w przyszłości. Na gruncie prywatnym, samo przeprowadzenie się do nowego miejsca to już olbrzymi stres. A co jeśli trzeba przenieść firmę, z całym jej archiwum, wyposażeniem biurowym, urządzeniami, zapleczem administracyjnym? Jak do tego podejść, aby nie zagubić się w gąszczu kartonów i sprawnie zaadaptować nowe pomieszczenia? Dzisiaj zajmiemy się właśnie przeprowadzkami w biurach.

Od czego zacząć przeprowadzkę biura?

Najważniejszy w całej operacji jest dobry plan działania. Logistyka to podstawa, bez niej wprowadzimy tylko zamęt, chaos w działaniach. Zamiast sprawnie przeprowadzonej przeprowadzki zafundujemy sobie niepotrzebny stres, przestoje w firmie, a tym samym narazimy się na straty finansowe.

Chcąc przenieść biuro, musimy wziąć pod uwagę ilość przedmiotów, rzeczy do zabrania. W standardzie będzie to:

  • biurko,
  • szafka,
  • szafa na dokumenty,
  • fotel biurowy,
  • stolik z krzesłami,
  • komputer,
  • drukarka,
  • sprzęt biurowy typu kserokopiarki, rzutniki,
  • telefon,
  • dokumenty,
  • elementy wystroju.

Im więcej pomieszczeń do przeniesienia, tym oczywiście przeprowadzka bardziej nabiera rozmachu i bez pomocy wykwalifikowanej, doświadczonej firmy przeprowadzkowej nie jest ona raczej do przeprowadzenia w sposób łatwy, szybki, bezpieczny dla posiadanego mienia firmowego.

Dlaczego samodzielna przeprowadzka biura jest trudna?

Samodzielna przeprowadzka rzadko kiedy przebiega w sposób, w jaki zakładaliśmy - bez komplikacji. Związane jest to przede wszystkim z brakiem odpowiedniego doświadczenia w pakowaniu przedmiotów, ich błędnemu oznaczeniu. W przypadku wielu pomieszczeń do przeniesienia trzeba przyjąć odpowiedni system oznaczenia mebli, urządzeń i dokumentów. Ułatwi to późniejszy rozładunek i rozpakowanie, przydzielenie rzeczy prawowitemu właścicielowi. Oszczędzi to wszystkim czasu i sytuacji stresowych.

Amatorskie pakowanie, zamiast pomóc może przysporzyć pracy podczas rozpakowywania, ponownego układania dokumentów, przedmiotów na półkach. Specjaliści ds. przeprowadzek przyjeżdżają uzbrojeni w różnego rodzaju akcesoria do pakowania. Dobierają kartony, pojemniki w zależności od rodzaju przewożonych przedmiotów. Mają odpowiednie doświadczenie w zabezpieczeniu najcenniejszych dla firmy urządzeń, maszyn na czas transportu. Najwięcej usterek, uszkodzeń sprzętów zdarza się bowiem podczas załadunku i rozładunku towarów. Dlatego tak ważna jest praktyka w tego typu działaniach.

Pakując wyposażenie biur, pakuj je rodzajem przedmiotów

Powtórzmy raz jeszcze. Nim cały dobytek firmy, zarówno wspólny, jak i indywidualny każdego z pracowników zostanie załadowany do auta przeprowadzkowego należy przedmioty odpowiednio skategoryzować, aby późniejszy rozładunek mógł przebiegać bez zakłóceń. Wrzucenie wszystkiego do przysłowiowego jednego worka wiązałoby się jedynie z wprowadzeniem bałaganu, chaosu i późniejszych niepotrzebnych stresów, podczas adaptacji nowych pomieszczeń.