Przeprowadzka w biurze. Metody postępowania
Przeprowadzka to nie łatwe zadanie. Każdy z nas w pewnym etapie życia jej doświadczył bądź doświadczy w przyszłości. Na gruncie prywatnym, samo przeprowadzenie się do nowego miejsca to już olbrzymi stres. A co jeśli trzeba przenieść firmę, z całym jej archiwum, wyposażeniem biurowym, urządzeniami, zapleczem administracyjnym? Jak do tego podejść, aby nie zagubić się w gąszczu kartonów i sprawnie zaadaptować nowe pomieszczenia? Dzisiaj zajmiemy się właśnie przeprowadzkami w biurach.
Od czego zacząć przeprowadzkę biura?
Najważniejszy w całej operacji jest dobry plan działania. Logistyka to podstawa, bez niej wprowadzimy tylko zamęt, chaos w działaniach. Zamiast sprawnie przeprowadzonej przeprowadzki zafundujemy sobie niepotrzebny stres, przestoje w firmie, a tym samym narazimy się na straty finansowe.
Chcąc przenieść biuro, musimy wziąć pod uwagę ilość przedmiotów, rzeczy do zabrania. W standardzie będzie to:
- biurko,
- szafka,
- szafa na dokumenty,
- fotel biurowy,
- stolik z krzesłami,
- komputer,
- drukarka,
- sprzęt biurowy typu kserokopiarki, rzutniki,
- telefon,
- dokumenty,
- elementy wystroju.
Im więcej pomieszczeń do przeniesienia, tym oczywiście przeprowadzka bardziej nabiera rozmachu i bez pomocy wykwalifikowanej, doświadczonej firmy przeprowadzkowej nie jest ona raczej do przeprowadzenia w sposób łatwy, szybki, bezpieczny dla posiadanego mienia firmowego.
Dlaczego samodzielna przeprowadzka biura jest trudna?
Samodzielna przeprowadzka rzadko kiedy przebiega w sposób, w jaki zakładaliśmy - bez komplikacji. Związane jest to przede wszystkim z brakiem odpowiedniego doświadczenia w pakowaniu przedmiotów, ich błędnemu oznaczeniu. W przypadku wielu pomieszczeń do przeniesienia trzeba przyjąć odpowiedni system oznaczenia mebli, urządzeń i dokumentów. Ułatwi to późniejszy rozładunek i rozpakowanie, przydzielenie rzeczy prawowitemu właścicielowi. Oszczędzi to wszystkim czasu i sytuacji stresowych.
Amatorskie pakowanie, zamiast pomóc może przysporzyć pracy podczas rozpakowywania, ponownego układania dokumentów, przedmiotów na półkach. Specjaliści ds. przeprowadzek przyjeżdżają uzbrojeni w różnego rodzaju akcesoria do pakowania. Dobierają kartony, pojemniki w zależności od rodzaju przewożonych przedmiotów. Mają odpowiednie doświadczenie w zabezpieczeniu najcenniejszych dla firmy urządzeń, maszyn na czas transportu. Najwięcej usterek, uszkodzeń sprzętów zdarza się bowiem podczas załadunku i rozładunku towarów. Dlatego tak ważna jest praktyka w tego typu działaniach.
Pakując wyposażenie biur, pakuj je rodzajem przedmiotów
Powtórzmy raz jeszcze. Nim cały dobytek firmy, zarówno wspólny, jak i indywidualny każdego z pracowników zostanie załadowany do auta przeprowadzkowego należy przedmioty odpowiednio skategoryzować, aby późniejszy rozładunek mógł przebiegać bez zakłóceń. Wrzucenie wszystkiego do przysłowiowego jednego worka wiązałoby się jedynie z wprowadzeniem bałaganu, chaosu i późniejszych niepotrzebnych stresów, podczas adaptacji nowych pomieszczeń.